Rozliczenie zużycia wody w lokalach
Do tej pory rozliczaliśmy koszty zużycia wody w Państwa lokalach dwa razy w roku, ponieważ nie mieliśmy możliwości kontrolowania zużycia wody na bieżąco i porównywania go z wysokością zaliczek. Aktualnie już wszystkie wodomierze pracują w trybie zdalnego odczytu i widzimy, że różnice pomiędzy wysokością zaliczek, a kosztami zużycia wody są znikome.
Dlaczego od teraz będziemy rozliczać zużycie wody na koniec roku?
- Zaliczki ustalamy na podstawie zużycia wody za ostatni okres, a każdy z Państwa może je sobie zawsze zmieniać.
- Koszt dodatkowego rozliczenia w połowie roku ma realny wpływ na wysokość kosztów zarządzania i wysokość opłat za mieszkanie – nikt nie chce podwyżek.
- Obowiązujące prawo nakazuje nam rozliczać koszty w okresach rocznych, kalendarzowych.
Dlatego też – po uzyskaniu informacji o nieznacznych różnicach pomiędzy pobranymi zaliczkami za zimną wodę a faktycznym zużyciem – zaproponowaliśmy Radzie Nadzorczej zmianę terminu, która pozwoli uniknąć dodatkowych kosztów. Rada Nadzorcza podczas posiedzenia w dn. 19 czerwca 2023 r. przychyliła się do tej propozycji, w związku z czym rozliczenie kosztów zużytej wody i pobranych zaliczek będzie dokonywane na ostatni dzień każdego roku.
Dodatkowe informacje można uzyskać w dziale Księgowości (Czynsze), tel. 22 546 19 11.